ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

 

συζητώντας για το ρατσισμό στην εκπαίδευση

Κατέλαβαν το σχολείο για να μη γραφτούν Tσιγγανόπουλα

δημοσίευμα στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ , 03-06-2004

 

 

___Το Δημοτικό Σχολείο στα Σαγαίικα Αχαΐας κατέλαβαν χθες το πρωί γονείς μαθητών, προκειμένου να εμποδίσουν την εγγραφή Τσιγγανόπουλων για την ερχόμενη σχολική χρονιά. Όπως μάλιστα ισχυρίσθηκαν, η παρουσία των παιδιών των Τσιγγάνων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου και την εκπαίδευση των παιδιών τους.

___Σύμφωνα με τους γονείς που προχώρησαν στην κατάληψη του σχολείου, θα πρέπει να δημιουργηθούν ειδικές προπαρασκευαστικές τάξεις για να προετοιμάζονται τα παιδιά των τσιγγάνικων οικογενειών, ώστε να μπορούν στη συνέχεια ομαλά να εντάσσονται στις τάξεις, ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο των γνώσεών τους. Η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων κ. Ελένη Σαλομαλίδη, μάλιστα, ισχυρίσθηκε ότι «οι γονείς των Τσιγγάνων δεν ενδιαφέρονται να μάθουν γράμματα τα παιδιά τους και τα έγραψαν στο σχολείο για να εισπράξουν τη σχετική επιδότηση που χορηγεί το κράτος».

___Το Δημοτικό Σχολείο στα Σαγαίικα είναι ενταγμένο σε πιλοτικό πρόγραμμα που συντονίζουν τα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Πατρών. Από τα 120 παιδιά του Δημοτικού τα 70 είναι Τσιγγανόπουλα. Η κατάληψη έληξε με παρέμβαση του δημάρχου της περιοχής Ανδρέα Παναγιωτόπουλου, ο οποίος ζήτησε να λειτουργήσει στην περιοχή ειδικό σχολείο μόνο για τα παιδιά των Τσιγγάνων με ειδικευμένο προσωπικό και ανάλογο πρόγραμμα εκπαίδευσης, ώστε να μπορούν στη συνέχεια να παρακολουθούν ομαλά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

 

 

 

Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα το κείμενο.

Ενδεικτικές κατευθυντήριες «τεχνικές» οδηγίες σύμφωνα με τις ανάγκες διδασκαλίας του μαθήματος έκθεση – έκφραση.

 

 

1. Εντοπίστε στην είδηση τη δομή της ανεστραμμένης πυραμίδας.

2. Τι θα άλλαζε στην είδηση αν τα λεκτικά σύνολα είχαν την παρακάτω σειρά: «Γονείς μαθητών, προκειμένου να εμποδίσουν την εγγραφή Τσιγγανόπουλων, κατέλαβαν χθες το πρωί το Δημοτικό Σχολείο στα Σαγαίικα Αχαΐας.»

3. Να μετατρέψετε τη σύνταξη της προηγούμενης φράσης σε παθητική.

4. Η είδηση περιέχει ξένο σχόλιο. Να το εντοπίσετε και να σχολιάσετε το νόημά του.

5. Ποια είναι η οπτική γωνία του δημοσιογράφου; Ποια είναι η προσωπική του άποψη;

6. «Από τα 120 παιδιά του Δημοτικού τα 70 είναι Τσιγγανόπουλα». Τι θα άλλαζε στην είδηση αν έλλειπε η παραπάνω φράση;

7. Γιατί νομίζετε ότι το κράτος χορηγεί επιδότηση ώστε οι Τσιγγάνοι να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο;

8. Ας προσπαθήσουμε να δούμε το πρόβλημα από πολλές οπτικές γωνίες ...

9. Η συζήτηση επί της ουσίας δική σας...

 

Αναρτήθηκε από νεοελληνικα στις 10:14 μμ 

17 σχόλια:

Θερσίτης είπε...

Για να δω τις ευαισθησίες των παιδιών πρωτίστως μιας προσφυγούπολης. έπειτα θα σας πω κι εγώ τη γνώμη μου ως εκπαιδευτικός και γιος πρόσφυγα.

21 Φεβρουάριος 2008 12:05 πμ  

 

despoinion είπε...

Η γνώμη μου είναι ότι θα ήταν ωφέλιμο να υπήρχαν σχολεία αποκλειστικά για παιδιά από άλλες χώρες,για δικό τους καλό.Γιατί για αυτούς είναι δύσκολο να παρακολουθήσουν τη ροή των μαθημάτων και να μάθουν να μιλούν καλά τη γλώσσα.Από τη στιγμή όμως που αυτό δεν είναι εφικτό πρέπει να τους βοηθάμε,να είμαστε φιλικοί απέναντί τους,να τους κατανοούμε και τους συμπεριφερόμαστε με σεβασμό όχι μόνο οι καθηγητές αλλά και οι μαθητές. 

21 Φεβρουάριος 2008 5:08 μμ  

 

mairi είπε...

Και τι παραπάνω γνωρίζει ένα μη τσιγγανάκι 6 χρονών από ένα τσιγγανάκι της ίδιας ηλικίας για να διαχωριστούν στα σχολεία; Αυτές οι τακτικές είναι ρατσιστικές και ας μη κρυβόμαστε πίσω από διάφανα επιχειρήματα. Αποσκοπούν στη διαφοροποίηση των τσιγγάνων. Ένα άτομο εντάσσεται καλύτερα σε μια κοινωνία όταν ζει μέσα και όπως αυτή, και όχι όταν "μαθαίνει" για αυτην.

21 Φεβρουάριος 2008 6:29 μμ  

 

despoinion είπε...

mairi εγω εννοώ γενικά όταν παρακολουθεί το σχολείο ένα παιδί όχι από το δημοτικό αλλά από το γυμνάσιο.Γιατί αυτό είναι ένα σύνηθες φαινόμενο.Παιδιά που έρχονται από το εξωτερικό σε εφηβική ηλικία δύσκολα παρακολουθούν τα μαθήματα.Ίσως έπρεπε να μείνω στο θέμα για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.Στην προκειμένη περίπτωση συμφωνώ μαζί σου ότι μπορούν και πρέπει να φοιτούν στο ίδιο σχολείο..

21 Φεβρουάριος 2008 7:19 μμ  

 

Θερσίτης είπε...

Παιδιά, στην ελληνική εκπαίδευση υπάρχουν οι θεσμοί εκείνοι που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά που έρχονατι από την αλλοδαπή (τάξεις ένταξης κτλ.). Μια διαφοροποίηση και ένας αποκλεισμός τους σε άλλο σχολείο θα σημαίνει και κοινωνικό στιγματισμό και αποκλεισμό. Στη Δυτική Ευρώπη παρόμοια ειδικά σχολεία για αλλόγλωσσους τείνουν να καταργηθούν και να ενσωματωθούν στα κανονικά.

22 Φεβρουάριος 2008 12:41 πμ  

 

Ανώνυμος είπε...

Απάντηση στην ερωτηση του κειμένου:

το κράτος, σύμφωνα με το κείμενο που μας έχει δοθεί, χορηγεί επιδοτήσεις στις οικογένειες των τσιγγάνων.Η πράξη αυτή επιτελείται, είτε με σκοπό την κοινωνική ένταξη τους (διότι είναι περιθωριοποιημενοι για τους λόγους που προαναφέρατε)είτε για να μην έχει να αντιμετωπίσει κοινωνικά προβλήματα και αντιδράσεις ,εφόσον οι τσιγγάνοι αποτελούν την πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής.Επίσης, το κράτος προσπαθεί με καταβολή σημαντικής προσπάθειας ,να εξευγενίσει τις ομάδες αυτές,έτσι ώστε να δημιουργήσει ''εκεχειρία'' αναμεσα στις σχέσεις τους, με τους υπόλοιπους κατοίκους.

 22 Φεβρουάριος 2008 2:55 μμ  

 

Ανώνυμος είπε...

Η Χαρουυυυυυυυυ........^^^^

22 Φεβρουάριος 2008 2:56 μμ  

 

NANCY T. είπε...

"Κατέλαβαν το σχολείο για να μη γραφτούν Tσιγγανόπουλα"

Με ποιο δικαίωμα; ποιος τους έδωσε την εντύπωση πως μπορούν να απαγορεύουν σε ένα τσιγγανάκι να φοιτήσει στο σχολείο;

 

"η παρουσία των παιδιών των Τσιγγάνων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου και την εκπαίδευση των παιδιών τους"

Σοβαρά προβλήματα στα παιδιά τους δημιουργούν οι ίδιοι. Το χειρότερο όμως είναι πως δεν το αντιλαμβάνονται. Δηλητηριάζουν την ψυχή του παιδιού τους εμποτίζοντάς την με ρατσιστικές και απάνθρωπες συμπεριφορές. Τι "πολιτισμένη" κοινωνία!

 

«οι γονείς των Τσιγγάνων δεν ενδιαφέρονται να μάθουν γράμματα τα παιδιά τους και τα έγραψαν στο σχολείο για να εισπράξουν τη σχετική επιδότηση που χορηγεί το κράτος».

Άστοχη η γενίκευση. Περισσότεροι νομίζω είναι οι γονείς που θέλουν ένα καλύτερο μέλλον για το παιδί τους. Η φοίτηση στο σχολείο είναι ο μόνος δρόμος για την ανάπτυξη των ικανοτήτων ενός παιδιού. Στην περίπτωση των τσιγγάνων είναι και μια προσπάθεια αποδοχής τους από τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας.

Ωστόσο με προβληματίζει το γεγονός πως δεν κοιτάμε τα δικά μας χάλια όσον αφορά τις επιδοτήσεις του κράτους. Αναφέρομαι φυσικά στο επίδομα που χορηγείται στις πολύτεκνες οικογένειες. Με εκπλήσσει το γεγονός πως στην κοινότητα του σχολείου τα 70 από τα 120 παιδιά είναι τσιγγανάκια. Εσείς σε ποια χώρα ζείτε; εδώ η υπόλοιπη Ελλάδα κοντεύει να εξαλείψει το πρόβλημα της υπογεννητικότητας που αντιμετωπίζει η χώρα μας. Πως μπορούμε να επικρίνουμε τους άλλους για συμπεριφορές τις οποίες και οι ίδιοι ακολουθούμε;

24 Φεβρουάριος 2008 7:27 πμ  

 

Dimitris είπε...

Εγώ πιστεύω πως η κίνηση των γονιών ήταν πολυ σωστή. Δεν νομίζω να αρνηθήτε οτι τα περισσότερα προβλήματα συμπεριφοράς στα σχολεία προκαλούνται από παιδιά τέτοιων ομάδων. Φανταστήτε μια τέτοια ομάδα να υπερισχύει στο σχολείο. Θα επικρατήσει αναρχεία. Και δεν το λεω αυτό επειδή είμαι ρατσιστής (αν και εν μέρη είμαι) αλλά επειδή παρακολουθώ καθημερινά περιστατηκά ξυλοδαρμού με θήματα κανονικά παιδιά και θήτες παιδιά αυτών των απολίτιστων μειονοτήτων. Όπως είπε και η despoinion θα ήταν καλύτερο να υπήρχαν ξεχωριστά σχολεία για αυτούς για το καλό και τον μεν και τον δε. Δεν είμαστε εμείς ρατσιστές, αυτοί είναι πρόσφυγες. Και μάλιστα πρόσφυγες που είναι πληγή για την κοινωνία με τα προβλήματα που προκαλούν καθημερινά.

25 Φεβρουάριος 2008 6:26 μμ  

 

NANCY T. είπε...

@dimitri, σεβαστή η άποψή σου. Δε συμφωνώ αλλά ακόμη και αν δεχτούμε πως οι τσιγγάνοι και κάθε μειονότητα είναι "πληγή" για τη χώρα μας, δε μπορούμε να τους κατηγορούμε για αυτό. Μέρος της ευθύνης φέρουμε και εμείς οι ίδιοι. Οι άνθρωποι αυτοί ίσως "επιτίθενται" προκειμένου να προστατευτούν. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι εκτεθειμένοι. Θα λέγαμε πως δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Ποιος φταίει για αυτό; ποια η στάση της πολιτείας απέναντί τους; με ποιον τρόπο το κράτος απαλύνει τον πόνο τους; η απάντηση είναι εμφανής. Τους στερούμε το δικαίωμα της γνώσης και τους υποβαθμίζουμε. Αν ήσουν στη θέση τους πώς θα αντιδρούσες; μερικά τσιγγανάκια προσπαθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους και να δείξουν το σθένος τους μέσα απ' τους καβγάδες. Ποιος θα τους διδάξει πως αυτή δεν είναι λύση όταν μερικοί καταλαμβάνουν σχολεία και πασχίζουν για την όξυνση των σχέσεών τους με τους τσιγγάνους; στόχος μας πρέπει να είναι η άμβλυνση αυτού του προβλήματος. Δε φταίνε αυτοί που γεννήθηκαν "καταδικασμένοι" (ας μου επιτραπεί αυτή η έκφραση) σε σχέση με τους υπόλοιπους πολίτες που είχαν μία κάποια εύνοια της τύχης.

25 Φεβρουάριος 2008 9:08 μμ  

 

mairi είπε...

Καταρχάς, διαφωνώ κάθετα πως η κίνηση των γονιών ήταν σωστή. Όπως είπε και η Νάνσυ, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να στερήσει από κάποιον άλλον το δικαίωμα στη μόρφωση, εφόσον θέλουμε να λέμε πως ζούμε σε δημοκρατική χώρα, και το δικαίωμα αυτό είναι κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα. Και ο Χίτλερ με μια παρόμοια λογική ξεκίνησε...

Κανονικά παιδιά;;;; Αυτά που λένε και οι τρύπες που γεννιούνται κανονικά, ερωτεύονται κανονικά και πεθαίνουν κανονικά;;;.......

Χρησιμοποιείς τη λέξη απολίτιστοι. Ποιο είναι το σημείο αναφοράς σου, γιατί νομίζω η σύγκριση αστόχησε λιγάκι! :D

"Δεν είμαστε εμείς ρατσιστές, αυτοί είναι πρόσφυγες"

Και τι έχουν οι πρόσφυγες; Δημήτρη, κάθε πρόσφυγας και μετανάστης είναι θύμα της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα του. Μην ξεχνάς πως οι Έλληνες ουκ ολίγες φορές έγιναν μαζικά πρόσφυγες ή μετανάστες, πχ Μικρασιατική καταστροφή, Β' Παγκόσμιος... Ο τρόπος που τους αντιμετωπίζουμε εδώ, σαν κατώτερους δηλαδή, τους κάνει να αποστασιοπούνται και να ομαδοποιούνται. Όταν κάποιος έχει πρόβλημα τον βοηθάς για να το ξεπεράσει, δεν τον παραμερίζεις. Όλοι Έλληνες είμαστε, αλίμονο αν δημιουργούμε ομάδες, πως θα εξελιχθούμε;..

25 Φεβρουάριος 2008 9:41 μμ  

 

mairi είπε...

Kάτι σχετικό: http://thrania.blogspot.com/2008/02/blog-post_24.html

25 Φεβρουάριος 2008 10:15 μμ  

 

Θερσίτης είπε...

Αυτή η ανάρτηση αφαιρέθηκε από το συγγραφέα.

26 Φεβρουάριος 2008 12:29 πμ  

 

Θερσίτης είπε...

Παρεμβαίνω ξανά στην ενδιαφέρουσα συζήτησή σας, παιδιά, για να εκφράσω τη γνώμη μου. Δε θα μιλήσω για τις θέσεις της nancy,της despoinion ή της mairi. Απλώς θα τις προσυπογράψω.

Θέλω να σταθώ στη θέση του Δημήτρη. Καλέ μου Δημήτρη, ο ρατσισμός είναι μια μορφή πνευματικής αναπηρίας και ισχυρή ένδειξη ακαλλιεργησίας, απαιδευσίας του φορέα του. Μην καταχωρίζεις λοιπόν τόσο αβασάνιστα τον εαυτό σου σε αυτήν την κατηγορία.

Δες ωστόσο από κοντύτερα το ζήτημα, αφού μείνεις ένα μήνα με σβηστή την τηλεόραση και τότε θα αντιληφθείς αλήθειες που τώρα δε βλέπεις.

Απολίτιστος άνθρωπος δεν υπήρξε ποτέ ούτε θα υπάρξει. Απορώ πού βρήκες εσύ έστω κι έναν. Με διαφορετικό πολιτισμό ασφαλώς είναι εύκολο να βρεις πολλούς. Ακόμη, και για λίγα χρόνια, γιατί σε δέκα είκοσι χρόνια θα είμαστε όλοι ανθρώπινα ανδρείκελα της αμερικάνικης μαζικής κουλτούρας. Και τότε ίσως θα μπορεί κανείς να μας αμφισβητήσει την ανθρώπινη ιδιότητα.

Και κάτι τελευταίο, καλέ μου φίλε: Οι πρόσφυγες σε έναν τόπο λειτουργούν πάντα σαν το μάννα εξ ουρανού, σαν ευλογία για τον τόπο. Θυμήσου τη Μακεδονία ή διάβασε για τη Μακεδονία πριν από τον ερχομό των Μικρασιατών προσφύγων. Μια φτωχική πολιτισμικά περιοχή άνθισε και πλούτισε με τη σειρά της την Ελλάδα.

ΥΓ. Ο πολιτισμός μας έχει ως έδρα του την ανοχή, την ανεκτικότητα προς το διαφορετικό. Σκέψου το.

26 Φεβρουάριος 2008 12:31 πμ  

 

anna είπε...

θα εκφερω την αποψη μου εκ του ασφαλου βεβαια,διοτι δεν ξερω πως πραγματικα θα αντιδρουσα σαν γονιος.θεωρω οτι ειναι ακρως ρατσιστικο να ενταξουμε αυτα τα παιδια σε μια τετοια ομαδα,σε ενα διαφορετικο δηλαδη σχολειο..δεν καταλαβαινω το νοημα μιας τετοιας κινησης.αλλωστε σκοπος του καθε ελληνικου σχολειου ειναι η πνευματικη καλλιεργεια κ η εκμαθηση των ελληνικων..μηπως ο Θεος πλαθοντας τους ανθρωπους διαλεξε σε ποιον θα δωσει περισσοτερες πνευματικες κ ηθικες αξιες αναλογα με την καταγωγη του?γιατι να προδικαζουμε καταστασεις?κατα ποσο αληθεια μετριεται η ανθρωπια κ τα ιδανικα με τον τοπο γεννησεως κ την φυλη ενος ανθρωπου?κ δεν θελω να φανω δηθεν αντιρατσιστρια,απλα πιστευω οτι μερικα πραγματα οπως η κινηση αυτη των γονιων ειναι εντελως αβασιμα..

27 Φεβρουάριος 2008 7:12 μμ  

 

Dream είπε...

Πιστεύω ότι η ανάγκη για εκπαίδευση αφόρα όλους ακόμα και αυτά τα παιδιά.Το πρόβλημα όμως είναι ότι ξεκίνανε μια χαρά το σχολείο απο το δημοτίκο έπειτα στο γυμνάσιο,αλλά μόλις έρθει η σείρα να πάνε στο λύκειο σταματάνε.Υπάρχουν αρκέτοι λόγοι που γίνεται αυτό και ένας απο αυτούς μπορεί να είναι ότι δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες που θα είχε ένα παιδί σαν εμάς.Δεν έχουν την βοήθεια που έχουμε έμεις.Είναι και θέμα που και πως έχουνε μεγαλώσει η ανατροφή που πήρανε απο τους γονείς τους.Οι διακρίσεις καλό είναι να μην υπάρχουν γιατί το τσιγγανάκι και κάθε τσιγγανάκι μπόρει να γίνει ίσο και όμοιο με ένα ελληνάκι...

27 Φεβρουάριος 2008 8:20 μμ  

 

True Love είπε...

Κατά τα πιστεύω μου, η μάθηση αφορά όλα τα παιδιά όποιας εθνικότητας ή πολιτισμού και αν είναι...Πώς μπορούμε να πούμε ότι αυτά τα παιδιά είναι "πληγή" για μας όταν βλέπουμε πολλά από αυτά να έρχονται σε αριστούχες θέσεις??? Και δηλαδή οι Έλληνες είναι καλύτεροι? Σε ότι είναι αρνητικό για μια χώρα, στις καταμετρήσεις που γίνονται, η "αγαπημένη" μας χώρα πάντα καταλαμβάνει μια από τις πιο ψηλές θέσεις. Και να σκεφτούμε λίγο και το τρόπο με τον οποίο θα θέλαμε να αντιμετςπίζουν οι ξένες χώρες τους Έλληνες στο εξωτερικό... Όλα σε αυτή τη ζωή πληρώνονται και ότι δίνεις, παίρνεις.

29 Φεβρουάριος 2008 6:48 μμ  

 

Ανώνυμος είπε...
Όταν το 70% των μαθητών είναι τσιγγανόπουλα δε μιλάμε για ένταξη των τσιγγάνων στην κοινωνία και την κουλτούρα των μπαλαμών. Μιλάμε για ένταξη των μπαλαμών στην κοινωνία και την κουλτούρα των τσιγγάνων.

Ο μόνος τρόπος να μάθουν τα τσιγγανόπουλα γράμματα είναι πάνε σε σχολεία στα οποία θα αποτελούν μειοψηφία και όχι πλειοψηφία.
24 Απρίλιος 2008 3:30 πμ
 

η συζήτηση συνεχίζεται στο http://neoellinika.blogspot.com/2008/02/t.html

συζητώντας

 

 

 

 

πάνω

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.