ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

β΄ λυκείου

 

Σε ελληνικά χέρια η σημαία

(Δημοσίευμα στον ημερήσιο τύπο, Κυριακή, 26 Οκτωβρίου 2003)



            Πιο γενναιόδωρος από τους συμπολίτες του φάνηκε τελικά ο νεαρός Αλβανός μαθητής της Γ΄ Λυκείου Οδυσσέας Tσενάι. Την Τετάρτη, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τα πνεύματα στη μικρή κοινωνία της Νέας Μηχανιώνας της Θεσσαλονίκης, όπου ζει πολλά χρόνια με τους γονείς του, ο μαθητής παραιτήθηκε του δικαιώματος που του δίνει ο νόμος να παρελάσει την 28η Οκτωβρίου κρατώντας την ελληνική σημαία ως αριστούχος του σχολείου του.
            Είναι η δεύτερη φορά που ο Οδυσσέας Tσενάι προχωρεί σε μια τέτοια κίνηση. Πριν από τρία χρόνια, αριστούχος και πάλι της τάξης του, δεν δέχθηκε να παρελάσει με την ελληνική σημαία υπό το βάρος των πιέσεων των κατοίκων της Νέας Mηχανιώνας που αντιδρούσαν να σηκώσει το «σύμβολο του έθνους» ένας μαθητής αλβανικής καταγωγής. Τότε, στο θέμα είχε παρέμβει ακόμα και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κωστής Στεφανόπουλος, τονίζοντας ότι «Έλληνες είναι οι μετέχοντες της ελληνικής παιδείας».
            Η ιστορία όμως επαναλήφθηκε φέτος. Υποκινούμενοι πιθανώς από τους γονείς τους, η πλειονότητα των συμμαθητών του Οδυσσέα Tσενάι συμφώνησαν να προχωρήσουν στην κατάληψη του σχολείου εάν ο αριστούχος μαθητής επέμενε να παρελάσει ως σημαιοφόρος. «Εάν γίνει πόλεμος, ποιανού το μέρος θα πάρει;», έλεγαν. Για να μη στενοχωρήσει τους συμμαθητές του, λοιπόν, ο Οδυσσέας δήλωσε ότι δεν επιθυμεί να κρατήσει τη σημαία. Τα πανό της κατάληψης έφυγαν από τους τοίχους του σχολείου και η μικρή κοινωνία της Νέας Mηχανιώνας άρχισε τις προετοιμασίες για τις εκδηλώσεις της 28ης Οκτωβρίου...

 

1.      Να βρεθούν σημεία του κειμένου που αποτελούν σχόλια.

2.      Να εντοπιστεί το ξένο σχόλιο.

3.      Γιατί ο δημοσιογράφος στην αρχή δεν επιλέγει την «κανονική» συντακτική σειρά Υποκείμενο – Ρήμα – Κατηγορούμενο; 
(Πιο γενναιόδωρος από τους συμπολίτες του φάνηκε τελικά ο νεαρός Αλβανός μαθητής της Γ΄ Λυκείου Οδυσσέας Tσενάι. )

4.      Να αναλυθούν στα συνθετικά τους οι παρακάτω λέξεις του κειμένου: συμπολίτες, παρελάσει, αριστούχος, σημαιοφόρος, στενοχωρήσει

5.      Φαίνεται στο κείμενο η οπτική γωνία και η γνώμη του δημοσιογράφου για το γεγονός;

6.      Να ξαναγράψετε την είδηση χωρίς καθόλου σχόλια



β΄ λυκείου.

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.